Προσεκτικό σχεδιασμό δρομολογίων συστήνουν φορείς της κρουαζιέρας

Προσεκτικό σχεδιασμό δρομολογίων συστήνουν φορείς της κρουαζιέρας

 

 

kroyaziera-thumb-large-thumb-large_F1019118866.jpg

 

Την εκ νέου απαγόρευση της κρουαζιέρας ζητεί εμμέσως πλην σαφώς η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας επικαλούμενη τους κινδύνους της πανδημίας. Ειδικότερα, σε χθεσινή της ανακοίνωση υπογραμμίζει πως «τα γεγονότα και οι δυσάρεστες εξελίξεις στη νέα έξαρση της πανδημίας θα πρέπει να μας κάνουν προσεκτικούς σε σχεδιασμούς δρομολογίων για την τρέχουσα τουριστική περίοδο, έτσι ώστε να μην οδηγηθούμε σε ενέργειες που μπορεί να αποδειχθούν πρόωρες και όχι καλά μελετημένες, με δυσάρεστα αποτελέσματα και ζημία για τον κλάδο». 

Συνομιλώντας με αρμόδιες πηγές, η «Κ» αντιλαμβάνεται πως η ένωση θα καλωσόριζε την επαναφορά εκ νέου του μέτρου της απαγόρευσης των πλόων της κρουαζιέρας. Οι λόγοι για κάτι τέτοιο είναι τόσο οικονομικοί, όπως αυτοί προκύπτουν από το ενδεχόμενο εξασφάλισης έμμεσης ή άμεσης κρατικής στήριξης εάν το Δημόσιο επιβάλει απαγόρευση, όσο και στρατηγικοί προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω δυσφήμηση της δραστηριότητας από τη μετάδοση της πανδημίας είτε από επιβάτες σε ελληνικούς προορισμούς είτε και αντιστρόφως. 

Υπενθυμίζεται ότι με επιστολή του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη προς τη Διεθνή Ενωση Κρουαζιέρας στα τέλη Ιουλίου ανακοινώθηκε πως, από την 1η Αυγούστου, 6 ελληνικά λιμάνια (Πειραιά, Ρόδου, Ηρακλείου, Βόλου, Κέρκυρας και Κατάκολου) θα μπορούν να υποδέχονται ξανά κρουαζιερόπλοια και θα επιτρέπεται κατόπιν η συνέχεια του πλου τους προς άλλους ελληνικού προορισμούς. Μέχρι στιγμής, μόνον δύο εταιρείες με μεγάλα πλοία που μπορούν να φιλοξενήσουν χιλιάδες επισκέπτες έχουν προγραμματίσει κάποια δρομολόγια στις 22 Αυγούστου και αρχές Σεπτεμβρίου, χωρίς ακόμα να έχει διευκρινιστεί κατά πόσον θα πραγματοποιηθούν αυτά τα δρομολόγια, δεδομένων και των νέων μέτρων που λαμβάνονται διεθνώς. Υπάρχουν και έξι πολύ μικρότερης δυναμικότητας πλοία, της τάξης των 150-200 επιβατών, που ενδέχεται να προσεγγίσουν ελληνικά λιμάνια τις επόμενες εβδομάδες. Ομως καθώς το οικονομικό αντικείμενο είναι πρακτικά ασήμαντο, εκτιμάται ότι το ρίσκο στη φήμη της ελληνικής κρουαζιέρας και των προορισμών από ένα ατυχές περιστατικό σχετιζόμενο με την πανδημία είναι πάρα πολύ μεγάλο για να το αναλάβει η χώρα. Επί του παρόντος δεν έχουν ληφθεί συγκεκριμένες νέες κυβερνητικές αποφάσεις, αλλά όλα αξιολογούνται στο πλαίσιο των νέων μέτρων που συνοδεύουν το τρέχον δεύτερο κύμα της πανδημίας. 

Η ανακοίνωση της ελληνικής Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας υπογραμμίζει πως «επιβάλλεται όπως, με κάθε τρόπο, αποφευχθούν κρούσματα σχετικά με την COVID-19 στα κρουαζιερόπλοια, γιατί τότε, η επανεκκίνηση θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη και χρονοβόρα, επηρεάζοντας σίγουρα την ανάκαμψη στα επόμενα έτη». Σε άλλο σημείο αναφέρει πως «το γεγονός ότι τελευταία τα κρούσματα σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, έχουν σημαντική άνοδο, είναι βέβαιο ότι θα προβληματίσει και πάλι τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς για τους κατάλληλους χειρισμούς, προκειμένου να προστατεύσουμε την υγεία μας και φυσικά τους τουριστικούς προορισμούς με τον πιο ασφαλή τρόπο». Προσθέτει μάλιστα ότι «δεν πρέπει να ξεχάσουμε τι συνέβη τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, όταν εμφανίστηκαν κρούσματα σε πλοία με τα γνωστά προβλήματα, τα οποία τελικά έφεραν το lockdown στους ελληνικούς λιμένες».

Πηγή: www.kathimerini.gr – ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Προηγούμενο Εισαγωγή στη Μεγάλη Βρετανία προϊόντων προέλευσης ΕΕ μετά την 1/1/2021 – Επικαιροποίηση καταλόγου ελεγχόμενων προϊόντων
28ης Οκτωβρίου & Πλ. Ηρώων,
Τ.Κ. 27100 ΠΥΡΓΟΣ

Ωράριο Λειτουργίας:

Δευτέρα – Παρασκευή:
8:00 πμ – 15:00 μμ

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε πρώτοι για όλα τα νέα μας