Hλεκτρονική υποβολή γνωστοποίησης για αδειοδότηση – Πάνω από 4500 επιχειρήσεις χρησιμοποίησαν στον πρώτο μήνα την πλατόρμα – Risk analysis για τους ελέγχους

Hλεκτρονική υποβολή γνωστοποίησης για αδειοδότηση – Πάνω από 4500 επιχειρήσεις χρησιμοποίησαν στον πρώτο μήνα την πλατόρμα – Risk analysis για τους ελέγχους

ilektroniki_adeiodotisi_F1649860337.jpg

Τα πλαίσιο δράσης της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπ.Οικονομίας και Ανάπτυξης για τις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται, παρουσιάστηκε με έγγραφο στην Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλετικού ελέγχου.

Ειδικότερα ως προς τις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται:

– Αντιμετωπίζοντας την πολύμορφη γραφειοκρατία, προωθήθηκε μεταρρύθμιση στις διαδικασίες αδειοδότησης των επενδύσεων. Με το Ν.4442/2016 θεσπίστηκε ένα νέο, απλό και σαφές νομοθέτημα για την άσκηση της οικονομικής δραστηριότητας, με γενικές διατάξεις στο πρώτο μέρος του και συγκέντρωση στο ειδικό μέρος των διατάξεων για κάθε κλάδο οικονομικής δραστηριότητας που απλοποιείται.

Σε αντίθεση με προηγούμενες προσπάθειες, η μεταρρύθμιση υλοποιείται σε φάσεις, επιλέγοντας κλάδους, οι οποίοι εξετάζονται στο σύνολο της διαδικασίας αδειοδότησής τους, με επανεξέταση και απλοποίηση όχι μόνο της τελικής αδείας, αλλά και όλων των επιμέρους δικαιολογητικών.

Το μεταρρυθμιστικό εγχείρημα ξεκίνησε με την απλούστευση της αδειοδότησης σε τρεις βασικούς τομείς της οικονομικής δραστηριότητας που επιλέχθηκαν να εξεταστούν κατά προτεραιότητα (Μεταποίηση τροφίμων. Τουρισμός, Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος), οι οποίοι αποτελούν κάτι λιγότερο από το 30% της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας.

Στην επόμενη φάση έχουν επιλεχθεί και εξετάζονται τα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής (logistics) και οι εξορυκτικές δραστηριότητες. Παράλληλα έχει συσταθεί ομάδα εργασίας για την απλοποίηση και της άδειας εγκατάστασης, που ως διαδικασία διατρέχει το σύνολο της Μεταποίησης. Οι τομείς αυτοί, μαζί με τη Μεταποίηση, αντιστοιχούν στο 2:3% του ΑΕΠ της χώρας.

Σε κάθε ολοκλήρωση φάσης θα ακολουθεί εκπαίδευση σε όλες τις δομές της δημόσιας διοίκησης που εμπλέκεται στην αδειοδότηση, προκειμένου να κατανοήσει τη φιλοσοφία του εγχειρήματος και να λυθούν απορίες.

Παράλληλα, η Κυβέρνηση προχωράει στην υλοποίηση του μεγάλου έργου της πληροφορικής για την on line εξυπηρέτηση της νέας διαδικασίας αδειοδότησης. Η εισαγωγή του πληροφοριακού συστήματος θα μειώσει αποφασιστικά το διοικητικό βάρος. Θα καταστήσει πολύ αποτελεσματικότερο τον έλεγχο, καθώς μάλιστα το σύστημα θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο μητρώο με τις πληροφορίες για κάθε επιχείρηση, αλλά και θα ανταλλάσσει δεδομένα με άλλες υπηρεσίες και βάσεις δεδομένων.

Ήδη η πρώτη ενδιάμεση φάση του συστήματος έχει ενεργοποιηθεί και υποστηρίζει πλήρως την υποβολή της γνωστοποίησης για τους τρεις ως άνω πρώτους τομείς που εξετάστηκαν.

Περισσότερες από 4500 επιχειρήσεις χρησιμοποίησαν κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του, το πληροφοριακό σύστημα που υποστηρίζει την ηλεκτρονική υποβολή γνωστοποίησης, την διαδικασία με την οποία απλοποιείται ριζικά η αδειοδότηση και επιταχύνεται η έναρξη λειτουργίας επιχειρήσεων.

Για την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, είναι προτεραιότητα να παρέχονται τα κατάλληλα εργαλεία που θα απελευθερώσουν τις “εγκλωβισμένες” αναπτυξιακές δυνάμεις της χώρας. Η απλούστευση και η επιτάχυνση της αδειοδότησης και της έναρξης λειτουργίας των επιχειρήσεων μέσω μιας απλής ηλεκτρονικής διαδικασίας, αποτελεί, άλλο ένα μεγάλο βήμα, προς αυτή την κατεύθυνση. Ταυτόχρονα, με τον νέο νόμο, διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, η υγεία και η ασφάλεια των πολιτών με ουσιαστικούς ελέγχους στην πραγματική λειτουργία των επιχειρήσεων. Σταδιακά εντάσσονται στο καθεστώς γνωστοποίησης όλο και περισσότερες οικονομικές δραστηριότητες.

Από το σύνολο των 4.760 επιχειρήσεων που χρησιμοποίησαν την ηλεκτρονική πλατφόρμα, οι 3.425 περιπτώσεις αφορούν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, οι 766 τουριστικά καταλύματα, οι 202 μεταποιητικές δραστηριότητες τροφίμων και ποτών, οι 189 αυτόματους πωλητές, οι 138 πισίνες και οι 40 κέντρα αποθήκευσης και διανομής.

– Δίνεται έμφαση στους εκ των υστέρων ελέγχους κατά την πραγματική λειτουργία των επιχειρήσεων. Το νέο σύστημα ελέγχων θα αποτελέσει το αντικείμενο της επόμενης μεγάλης νομοθετικής παρέμβασης του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Με τον τρόπο αυτό, το σύνολο της αγοράς θα ελέγχεται και θα εποπτεύεται αποτελεσματικά και μεθοδευμένα, και όχι αποσπασματικά και σχεδόν ανοργάνωτα, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα. Για πρώτη φορά οι έλεγχοι θα οργανώνονται με ενιαία μεθοδολογία, με βάση την ανάλυση κινδύνου και άλλα παραμετροποιημένα στοιχεία, με αποτέλεσμα να διασφαλίζεται η ποιότητα και η απόδοση τους. Δεν θα διεξάγονται πλέον μόνο κατόπιν καταγγελίας ή κατά τυχαίο τρόπο, αλλά μεθοδικά και στοχευμένα.

Πυλώνες του εγχειρήματος ως πακέτο δράσεων εποπτείας, τόσο των οικονομικών δραστηριοτήτων όσο και προϊόντων, θα αποτελέσουν:

– οι έλεγχοι,

– οι συστάσεις προς τους ελεγχόμενους,

– η παροχή κατευθυντηρίων γραμμών με γνώμονα την ενίσχυση της συμμόρφωσης και

– η αξιολόγηση πληροφοριών που συλλέγονται με παρακολούθηση της εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας.

Το νέο πλαίσιο χαρακτηρίζεται από την οριζόντια εφαρμογή μεθόδων και εργαλείων που θα απευθύνονται πλέον, ως κοινή μεθοδολογία, σε όλες τις ελεγκτικές αρχές. Το νέο πακέτο των δράσεων εποπτείας επί των οικονομικών δραστηριοτήτων και προϊόντων, δεν σναιρεί, αλλά γίνεται σε συνδυασμό με τον τομεακό χαρακτήρα ή την εξειδίκευση που ενδεχμένως διαθέτουν τα επί μέρους ελεγκτικά πεδία.

Ως εκ τούτου, καθίσταται προφανές OTL δια της παρούσας μεταρρύθμισης επιχειρείται μια μετάβαση από μια ειδική στόχευση (μόνο έλεγχοι) σε μια πιο διευρυμένη εφαρμογή (πακέτο δράσεων εποπτείας).

Η νέα προσέγγιση εστιάζει σε εκ των υστέρων (ex post) διαδικασίες ελέγχου με την αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων διοίκησης, όπως ο σχεδιασμός βάση της εκτίμησης της επικινδυνότητας (risk assessment). Παράλληλα το σχεδιαζόμενο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Αδειοδότησης και Ελέγχων θα αποτελέσει την απαραίτητη βάση για τον αποτελεσματικό συντονισμό των ελέγχων, τον προγραμματισμό και την παρακολούθηση του ελεγκτικού έργου.

–  Βασική προτεραιότητα της κυβερνητικής βιομηχανικής πολιτικής αποτελεί επίσης και η ενίσχυση της χωροθέτησης της βιομηχανίας σε οργανωμένους υποδοχείς. Συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας εκπόνησε προς το σκοπό αυτό επιχειρησιακό σχέδιο για την ανάδειξη των περιοχών των περιφερειακών ενοτήτων της Ελληνικής Επικράτειας όπου καθίσταται απαραίτητη η ανάπτυξη επιχειρηματικών πάρκων.

Μέσα από τη διαδικασία της μελέτης καταγράφηκαν 415 θεσμοθετημένες βιομηχανικές χρήσεις συνολικής έκτασης 238.390 στρεμμάτων, 66 θεσμοθετημένες χρήσεις χονδρεμπορίου συνολικής έκτασης 49.306 στρεμμάτων και 58 Οργανωμένοι Υποδοχείς συνολικής έκτασης 78.381 στρεμμάτων. Οι θεσμοθετημένες χρήσεις και οι Οργανωμένοι Υποδοχείς προκύπτουν από 163 ΓΠΣ, 10 ΖΟΕ (Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου), 2 ρυθμιστικά σχέδια και 58 αποφάσεις έγκρισης Βιομηχανικών Περιοχών. Από τα βασικά ευρήματα της μελέτης ήταν η ανάδειξη 181 άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων συνολικής έκτασης 298.924 στρεμμάτων, με προτεραιότητα της Κυβέρνησης την εξυγίανση των περιοχών της Βοιωτίας, της Δυτικής Αττικής και του Καλοχωρίου του νόμου Θεσσαλονίκης.

Πηγή: www.taxheaven.gr

Προηγούμενο Οι επισημάνσεις στην συνάντηση Καλαματιανού – Νικολούτσου στο Επιμελητήριο Ηλείας – Θαλάσσιος τουρισμός και λιμάνια στο επίκεντρο…
28ης Οκτωβρίου & Πλ. Ηρώων,
Τ.Κ. 27100 ΠΥΡΓΟΣ

Ωράριο Λειτουργίας:

Δευτέρα – Παρασκευή:
8:00 πμ – 15:00 μμ

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε πρώτοι για όλα τα νέα μας