Αναλυτικό Υπόμνημα από τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Ηλείας, για τις συγκοινωνιακές υποδομές του Νομού στον αρμόδιο Υπουργό Χρ. Σπίρτζη.
Οι συγκοινωνιακές υποδομές απαραίτητες στην ανάπτυξη της Ηλείας
Συνάντηση με ουσιαστικό χαρακτήρα παρουσία του βουλευτή Μάκη Μπαλαούρα στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Ο κ. ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΣ ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΚΡΕΜΜΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΠΙΟ ΚΡΙΣΙΜΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ
Τα μεγάλα και ιδιαιτέρως «κομβικά για την ανάπτυξη και την κίνηση στην Ηλεία, συγκοινωνιακά έργα, έθεσε με πολύ κατανοητό και ουσιαστικό τρόπο ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας, Κώστας Νικολούτσος, κατά τη συνάντησή του στην Αθήνα, με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Ο κ. Νικολούτσος επισκέφθηκε τον κορυφαίο κυβερνητικό παράγοντα μαζί με τον Δ/ντή του ΕΒΕ, Γιάννη Αντωνόπουλο, ενώ στη συνάντηση παρευρέθηκε κάνοντας σημαντικές παρεμβάσεις σε σχέση με τις υποδομές του Νομού, ο βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής της Βουλής, Μάκης Μπαλαούρας.
Ο Χρήστος Σπίρτζης ενημερώθηκε αναλυτικά για τις εκκρεμότητες, αλλά και τις ανάγκες που υπάρχουν στα οδικά δίκτυα και έκανε μάλιστα αρκετές ερωτήσεις στον κ. Νικολούτσο προκειμένου να έχει καλύτερη εικόνα για τον συγκοινωνιακό τομέα.
Μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Ηλείας του έθεσε πέρα από το κορυφαίο ζήτημα της Ολυμπίας Οδού το υπερφορτωμένο από πλευράς κυκλοφορίας τμήμα από τον Πύργο έως το Καλό Νερό, τον δρόμο Πύργου – Βυτίνας, τα τμήματα Λιναριάς – Λούβρου (να δοθεί επιτέλους σε χρήση) και Λούβρου – Γέφυρας Ερυμάνθου, την κυρίαρχη οδική αρτηρία από 111 προς Πάτρα – Τρίπολη, τον άξονα Πύργου – Ανδρίτσαινας – Επικ. Απόλλωνα κλπ.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και για την επαναλειτουργία σιδηροδρόμου στο Νομό μας, κάτι που ενδιαφέρει άμεσα και τις εμπορευματικές μεταφορές, ενώ έγινε συζήτηση και πάνω σε άλλες υποδομές που διεκδικεί ο τόπος μας.
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Αναλυτικά το υπόμνημα που παρέδωσε στον Υπουργό ο κ. Νικολούτσος έχει ως εξής:
«Με το παρόν υπόμνημα επιδιώκουμε να σας παρουσιάσουμε τα σημαντικότερα θέματα του τόπου μας σε σχέση με τις συγκοινωνιακές υποδομές.
Βεβαίως πρώτη προτεραιότητα αποτελεί η έναρξη και ολοκλήρωση σε σύντομο χρόνο της Ν.Ε.Ο Πύργου – Πατρών, όπου έχουν δημοπρατηθεί ήδη 3 τμήματα του παραπάνω έργου.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου, αναμένεται και η δημοπράτηση των υπολοίπων 5 τμημάτων και πιστεύουμε ότι η συμβασιοποίηση των ήδη δημοπρατηθέντων τμημάτων θα γίνει άμεσα.
Οφείλουμε όμως να υπενθυμίσουμε ότι κρίνεται απαραίτητο να εξεταστεί η πιθανότητα υλοποίησης του έργου Καλό Νερό – Τσακώνα, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο κυκλοφοριακός δακτύλιος της Πελοποννήσου.
Βεβαίως, παραμένει σε εκκρεμότητα το μεγάλο θέμα του τμήματος από Πύργο έως Καλό Νερό, που παρουσιάζει αυξημένο φόρτο κυκλοφορίας και που ανεστάλη η εκτέλεση του, λόγω των γνωστών προβλημάτων στην περιοχή του Καϊάφα.
Πιστεύουμε ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα αντιμετωπιστεί και η εκτέλεση του παραπάνω έργου.
Μέχρι τότε όμως, είναι επιτακτική η ανάγκη της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας με οριζόντια και κατακόρυφη διαγράμμιση, κοπή των χόρτων σε τακτική βάση, συντήρηση του ηλεκτροφωτισμού και ενδεχομένως κάποιες βελτιώσεις της χάραξης,
Ως προς τα υπόλοιπα έργα, ο δρόμος Πύργος – Ολύμπια – Βυτίνα που σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε το 1936 για να συνδέσει τους αρχαιολογικούς χώρους της Δυτικής Πελοποννήσου, της Μαντινείας και Επιδαύρου – Μυκηνών είναι σε κακή κατάσταση. Το τμήμα Λιναριά – Λούβρο καίτοι εδώ και πολλά χρόνια έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90%, δεν έχει δοθεί ποτέ σε κυκλοφορία ενώ το τμήμα Λούβρο – Γέφυρα Ερύμανθου του Νομού Ηλείας είναι σε κακή και επικίνδυνη κατάσταση.
Βελτίωση της σήμανσης απαιτείται και στην υπάρχουσα Ε.Ο. Πύργου – Πατρών που θα χρησιμοποιείται εντατικά μέχρι την ολοκλήρωση του νέου έργου.
Υπενθυμίζουμε ότι ο σημερινός αυτοκινητόδρομος καλύπτει και τις ανάγκες Ζακύνθου – Κεφαλληνίας που εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Κυλλήνης.
Ιδιαίτερου ενδιαφέροντος και η οδός (111 – Πάτρα – Τρίπολη) που διέρχεται από την βόρεια Ηλεία και είναι στρατηγικής σημασίας για όλη την Πελοπόννησο.
Ήδη υλοποιείται έργο περίπου 4 εκ. ευρώ αλλά απαιτούνται και άλλες παρεμβάσεις.
Κρίσιμος για τον τουρισμό και ο άξονας Πύργος – Ανδρίτσαινα –Επικούρειος Απόλλων, σημαντικός εκτός των άλλων για την επισκεψιμότητα του Επικούρειου Απόλλωνα, ζητούμενο και από τις εταιρείες κρουαζιέρας που αναζητούν νέους προορισμούς – εκδρομές από το Κατάκολο με οικοτουριστικό προφίλ.
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ
Βεβαίως δεν μπορούν να διατυπωθούν σήμερα μέσα από το συνημμένο υπόμνημα όλες οι απαιτούμενες οδικές υποδομές που πιστεύω σε μελλοντική επίσκεψη σας στην Ηλεία θα δυνηθούμε να σας παρουσιάσουμε αναλυτικά.
Η τοπική κοινωνία και οι φορείς παρακολουθούν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πρόθεση για χρηματοδότηση του σιδηροδρόμου Πάτρα – Πύργος – Ολύμπια και Καλαμάτα και αναγνωρίζουν σαν θετικό σημάδι την ολοκλήρωση των μελετών σε σημαντικό βαθμό.
Ένα τέτοιο έργο θα προσφέρει και στον αγροδιατροφικό τομέα δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση εμπορευματικών μεταφορών που μέσω των logistics καθίστανται άμεσα προσεγγίσιμοι πολλοί προορισμοί.
Αναμένουμε όπως έγινε και στο παρελθόν παρουσίαση των προθέσεων των αρμόδιων φορέων σε ειδική ημερίδα που θα γίνει στο Νομό Ηλείας και προτιθέμεθα να διοργανώσουμε.
Κλείνοντας την παραπάνω επιστολή μας, σας ενημερώνουμε ότι έχουμε συμμετάσχει ενεργά σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο στο σχεδιασμό των προοπτικών για το φυσικό αέριο στη Δυτική Ελλάδα, που μαζί με τις υπόλοιπες υποδομές θα δώσουν μια σημαντική ώθηση στην οικονομία της Ηλείας επ’ ωφελεία όχι μόνον της περιοχής μας αλλά και ολόκληρης της χώρας που προσβλέπει στην ανάδειξη του φυσικού και τουριστικού πλούτου της Δυτικής Ελλάδας».