Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η ημερίδα του Επιμελητηρίου Ηλείας με τίτλο «O τομέας της κρουαζιέρας στην περιοχή EUSAIR : προκλήσεις και μελλοντικές προοπτικές» στην Αρχαία Ολυμπία – Δείτε φωτογραφίες της ημερίδας
Δείτε εδώ φωτογραφίες της ημερίδας
Το Δίκτυο Πανεπιστημίων, Περιφερειών, Εμπορικών Επιμελητηρίων και Πόλεων Αδριατικής Ιονίου και το Επιμελητήριο Ηλείας – μέλος του Forum AIC, πραγματοποίησαν μια μοναδική ημερίδα και Workshops με τίτλο «O τομέας της κρουαζιέρας στην περιοχή EUSAIR: προκλήσεις και μελλοντικές προοπτικές», το οποίο διεξήχθη χθες το πρωί στο συνεδριακό κέντρο ΣΠΑΠ στην Αρχαία Ολυμπία.
Στόχος της ήταν η υποστήριξη της εφαρμογής της στρατηγικής της ΕΕ στην περιοχή Αδριατικής και Ιονίου και η προώθηση αποτελεσματικότερης συνεργασίας μεταξύ περιφερειακών και τοπικών αρχών, των Πανεπιστημίων, των εμπορικών επιμελητηρίων, των ενώσεων και δικτύων νέων, των επιχειρηματιών και της κοινωνίας των πολιτών, διασφαλίζοντας ευρεία εδαφική κάλυψη σ’ ένα περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Στην εμπειρία της φιλοξενίας αυτής της εξαιρετικής εκδήλωσης, εστίασε ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ηλείας Κώστας Νικολούτσος: «Φιλοξενούμε την εκδήλωση του Forum Επιμελητηρίων Αδριατικής και Ιονίου σε σχέση με τους δρόμους της κρουαζιέρας στην Αδριατική και το Ιόνιο και γενικότερα στη Δυτική Ευρώπη. Είναι ένας τομέας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γι’ αυτό είναι δεύτερη φορά που διοργανώνουμε τέτοιου είδους εκδήλωση. Σκοπός είναι να συνδέσουμε τους θαλάσσιους δρόμους της Αδριατικής, ούτως ώστε όλοι οι λαοί να έρθουν κοντύτερα και να λειτουργήσουν επωφελέστερα για όλες τις οικονομίες. Η στενή συνεργασία με την πρόεδρο του Forum Mirjana Čagaljm, έχει ως σκοπό την προώθηση κοινών δράσεων που τα Επιμελητήρια προσπαθούν να φέρουν κοντύτερα στην επιχειρηματικότητα».
Ιδιαίτερα ευχαριστημένη φάνηκε η πρόεδρος του Forum Mirjana Čagalj που στάθηκε στους σκοπούς των Επιμελητηρίων και αυτής της δράσης που είναι η βελτίωση της επιχειρηματικότητας και η σύνδεση των περιοχών, ούτως ώστε όλη αυτή η ευρύτερη μακροπεριφέρεια Αδριατικής-Ιονίου να μπορέσει να τοποθετηθεί στον τουριστικό χάρτη της Ευρώπης. Κύριο θέμα ο τουρισμός κρουαζιέρας, που αφορά ιδιαίτερα τις Ελλάδα, Κροατία, Ιταλία κ.ά., με σκοπό να φανούν τα θέματα κουλτούρας-πολιτισμού και να χαραχθούν καλύτερες πορείες για το μέλλον.
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος υποστήριξε πως οι εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου έχουν στόχο την προώθηση της οικονομίας και του τουρισμού της περιοχής, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο θέμα της ημερίδας που είναι η κρουαζιέρα. Ως εκπρόσωπος της περιφέρειας, τόνισε πως στόχος είναι η ανάπτυξη υποδομών στο Κατάκολο και όλο τον άξονα μέχρι και την Ολυμπία, ενώ θεώρησε σημαντικό το ρόλο των ομιλητών, αφού κομίζουν από τις περιοχές τους εμπειρίες και συμβάλλουν και στη δική μας εμπειρία θετικά, προκειμένου να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτό το προϊόν.
Η Εύα Στεφανιδάκη από το πανεπιστήμιο Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα το Εργαστήριο Διοίκησης Ναυτιλιακών και Λιμενικών Επιχειρήσεων, τόνισε πως το μέρος στο οποίο θα πραγματοποιηθεί το Workshop θα είναι το τελευταίο και σκοπός του είναι οι συμμετέχοντες συλλογικά να μπορέσουν να εντοπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι προορισμοί στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης της κρουαζιέρας στον εκάστοτε προορισμό και φυσικά οι ίδιοι συμμετέχοντες να δώσουν συλλογικά λύση σε επίπεδο Αδριατικής-Ιονίου.
Την έναρξη των εργασιών πραγματοποίησε με χαιρετισμό του ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ηλείας Κωνσταντίνος Νικολούτσος, ενώ χαιρετισμούς απηύθυναν ο αναπληρωτής δημάρχου Γιώργος Δεββές που χαρακτήρισε τον τουρισμό ως «στοίχημα», ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος που εστίασε στη Μεσόγειο και τη σημασία της κρουαζιέρας, η προϊσταμένη της Εφορίας Αρχαιοτήτων Ηλείας Ερωφίλη – Ίρις Κόλλια που με στατιστικά ανέφερε ότι η επισκεψιμότητα μπορεί να βελτιωθεί και ο Επίσκοπος Ωλένης κ.κ. Αθανάσιος που τόνισε ότι χρειάζονται υποδομές για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Τέλος, από την πλευρά του ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Πύργου Λεωνίδας Βαρουξής, αναφέρθηκε στην επιλογή του Ιονίου από τις ναυτιλιακές εταιρείες για την ανάπτυξη κρουαζιέρας, αλλά και στο brand name της Ολυμπίας: «Πιστεύω ότι το Ιόνιο επιλέγεται από τις ναυτιλιακές εταιρείες για τους εξής λόγους. Θα μιλήσω για το Κατάκολο και την Κέρκυρα. Αν εξαιρέσουμε το brand name της Coca Cola, η Αρχαία Ολυμπία έχει το δεύτερο ισχυρότερο brand name παγκοσμίως. Επειδή οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι μέσα στην επιχειρηματικότητα, αποσκοπούν σε ένα κέρδος. Όταν φτάνει ένα κρουαζιερόπλοιο στο Κατάκολο, το 70% κατεβαίνει και σκέφτεται αμέσως την Αρχαία Ολυμπία. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν πούλμαν που έχουν πάρει τα δικαιώματα μεταφοράς των τουριστών και υπάρχει μια συμφωνία της ναυτιλιακής εταιρείας και αυτής που κερδίζει το διαγωνισμό, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα κέρδος απ’ αυτό».