Μια έρευνα για τις ψηφιακές ειδήσεις στην Ελλάδα
Μια ανάλυση των ελληνικών ευρημάτων από την ετήσια παγκόσμια έρευνα του Ινστιτούτου Reuters που δημοσιεύεται σήμερα.
Πώς έχει επηρεάσει η διείσδυση του διαδικτύου τον τρόπο με τον οποίο ενημερώνονται οι Έλληνες πολίτες τα τελευταία χρόνια; Ποιες πλατφόρμες προτιμούν; Και τελικά πόσο πρόθυμοι είναι να πληρώσουν για να ενημερωθούν από online Μέσα;
Η διαΝΕΟσις, στο πλαίσιο του διαλόγου για τον ρόλο των ΜΜΕ στην ποιότητα των θεσμών και στην ανάπτυξη της κοινωνίας μας, δημοσιεύει τα πλήρη στοιχεία που αφορούν την Ελλάδα και περιλαμβάνονται στην ετήσια παγκόσμια έρευνα για τις ψηφιακές ειδήσεις (Digital News Report).
Η έρευνα, που δημοσιεύεται παγκοσμίως σήμερα, διενεργείται από το Ινστιτούτο Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης σε χρήστες του διαδικτύου από 37 χώρες.
Ποια είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν;
Οι Έλληνες έχουν πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στις ειδήσεις που διαβάζουν. Συγκεκριμένα, μόλις το 26% δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις που διαβάζει από οποιοδήποτε ΜΜΕ.
Το 71% των Ελλήνων διαβάζουν ειδήσεις στα social media – το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό από όλες τις χώρες.
ενώ
Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη στην οποία περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου ενημερώνονται από τα social media (71%), παρά παρακολουθούν ειδήσεις ή ειδησεογραφικές εκπομπές στην τηλεόραση (67%).
Επίσης,
Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες οι πολίτες προτιμούν να ενημερώνονται από τις ιστοσελίδες των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης, ενώ στην Ελλάδα οι αναγνώστες επιλέγουν κυρίως αμιγώς διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης.
Το 32% των Ελλήνων χρηστών σχολιάζει ειδήσεις σε ειδησεογραφικές σελίδες ή social media, ενώ το 49% μοιράζεται ειδήσεις στα social ή μέσω mail.
Μόνο το 6% των Ελλήνων χρηστών έχει πληρώσει για ειδήσεις στο διαδίκτυο τον τελευταίο χρόνο. Βρισκόμαστε στην τελευταία θέση ανάμεσα σε 37 χώρες.
Εξάλλου,
Στην Ελλάδα παρατηρείται η μεγαλύτερη διάδοση ad-blockers από όλες τις χώρες του δείγματος. Το 42% των Ελλήνων χρηστών του ίντερνετ χρησιμοποιεί κάποιο λογισμικό αποκλεισμού εμφάνισης διαφημίσεων.