Καταναλωτικές προτιμήσεις σε τρόφιμα και ποτά: Εξελίξεις στη συσκευασία– Διαδικτυακό σεμινάριο DNV
foto : https://www.dnv.com/
ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΣΙΚΑΓΟ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Η ανεξάρτητη εταιρεία ασφάλισης και διαχείρισης κινδύνων DNV, διοργάνωσε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «What matters to the consumers when buying Food and Beverage products», το οποίο παρακολούθησε η Ζ. Προεστάκη, Γραμματέας ΟΕΥ Γ΄. Στο σεμινάριο παρουσιάστηκε η ετήσια έκθεση με τίτλο «Viewpoint Survey» της οποίας ο στόχος είναι να αναδείξει τις κύριες προτεραιότητες των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο, κατά την επιλογή τροφίμων και ποτών. Το 10% των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα βρίσκεται στη Β. Αμερική. Από την παρουσίαση, συγκρατούμε τα κάτωθι στοιχεία, που αφορούν και στην αμερικανική αγορά:
· Οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο τα συσκευασμένα προϊόντα με εμπορικό σήμα/brand (85%). To 80% εμπιστεύεται τα προϊόντα με εμπορικό σήμα, που πωλούνται χύμα, ωστόσο μόνο το 65% εμπιστεύεται τα προϊόντα που, αν και συσκευασμένα, δε φέρουν εμπορικό σήμα/brand.
· Οι καταναλωτές επιθυμούν να τους παρέχονται περισσότερες πληροφορίες για την ασφάλεια του προϊόντος (55%) και ζητήματα που αφορούν την υγεία τους (53%), όπως για παράδειγμα αναλυτική λίστα συστατικών και κατάσταση συνθηκών υγιεινής σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας.
Επιπρόσθετα, το 38% των καταναλωτών επιθυμεί ενημέρωση για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του προϊόντος, όπως και τον κοινωνικό του αντίκτυπο (35%).
· Η συσκευασία αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή πληροφοριών σχετικά με το προϊόν (49%). Επομένως, η ταμπέλα, QR κωδικοί και επεξηγηματικά κείμενα είναι πρωταρχικής σημασίας.
Ειδικά όσον αφορά τους κωδικούς QR, πρόκειται για ένα πολλά υποσχόμενο εργαλείο, καθώς το 65% των ερωτηθέντων θα ήταν πρόθυμοι να το χρησιμοποιούν περισσότερο, ώστε να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στην καταγωγή και την αυθεντικότητα των προϊόντων.
· Η διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας αποκτά ολοένα μεγαλύτερη σημασία για τον καταναλωτή.
Το 31% των καταναλωτών αναζητά πληροφορίες απευθείας στην ιστοσελίδα της παραγωγού εταιρείας. Το 28% πληροφορείται μέσω της διαφήμισης και το 27% από το άμεσο προσωπικό περιβάλλον του. Το 24% από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Επισυνάπτεται το αρχείο της παρουσίασης, που προβλήθηκε στο σεμινάριο. Στο διαδίκτυο (https://www.youtube.com/watch?v=cZOFj0pa5pQ ) είναι ανηρτημένη και η βιντεοσκόπηση της διαδικτυακής συζήτησης. Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να ανευρεθούν στην ιστοσελίδα της DNV, όπου είναι διαθέσιμο και δωρεάν διαδραστικό εργαλείο για την καλύτερη κατανόηση των σύγχρονων καταναλωτικών τάσεων (https://www.dnv.com/assurance/viewpoint/viewpoint-surveys/2020Q2/interactive-highlights.html).
Το Γραφείο μας βρίσκεται στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση.
Dimitri Petropoulos
Trade Commissioner
Office for Economic and Commercial Affairs
Consulate General of Greece in Chicago
T. +1 312 335 3915 ext. 817
C. +1 773 580 6730
Σχετικά Αρχεία: