Επιμελητήριο Ηλείας: Οι θέσεις του ΔΣ του Επιμελητηρίου στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το θέμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα- Πύργος
Κύριε Περιφερειάρχη
Κύριοι σύμβουλοι
Αγαπητοί φίλοι
Βρισκόμαστε σήμερα στην συνεδρίαση του Περιφερειακού συμβουλίου, για να ακούσουμε την τοποθέτηση του κ. Περιφερειάρχη και των Αντιπεριφερειαρχών, που έχουν το προνόμιο της απευθείας επαφής με τον αρμόδιο Υπουργό, προνόμιο που εμείς δεν έχουμε, αν και είμαστε οι πρώτοι που ανέδειξαν το θέμα από το 2011.
Η πρόσφατη σύσκεψη μας άφησε μια πικρή γεύση, τόσο για την επιλεκτική πρόσκληση του Υπουργού, όσο και για την δική σας ανοχή για την μη συμμετοχή μας.
Αντιλαμβάνεσθε βεβαίως, ότι περάν των μέχρι τώρα ευθυνών σας, επωμίζεσθε και το βάρος των αποκλειστικών συνομιλιών με την ηγεσία του Υπουργείου.
Κύριοι
Από την αρχή διατυπώσαμε τις επιφυλάξεις μας για την περιβόητη κατάτμηση, φέραμε και φέρνουμε συνεχώς τα αντιπαραδείγματα του Αμφιλοχία –Βόνιτσα, που έχει αρχίσει 10 χρόνια και έχει ο θεός πότε θα τελειώσει.
Παράλληλα το γειτονικό μας σιδηροδρομικό έργο Ψαθοπυργος – Ρίο, χρειάστηκε 2,5 χρόνια να τελεσιδικήσει.
Και τα δυο αυτά αντιπαραδείγματα είναι στην δική μας περιφέρεια και έχετε πλήρη άποψη.
Συνεπώς οφείλατε να τα επικαλείστε στην πρόταση κατάτμησης, κάτι που δεν κάνατε, άλλα την αποδεχτήκατε και ρυμουλκήσατε όλους στην λογική του εφικτού που φοβάμαι θα εξελιχτεί σε ανέφικτο.
Δεν είδαμε κανέναν συσχετισμό με το Ε. 65 τμήμα Λαμία – Δομοκός, που στον ίδιο χρόνο εκτελείται ως τεμάχιο ένα.
Βεβαίως δεν μιλάμε για Πάτρα – Πύργος , το έργο είναι Βούναργο – Πάτρα .
Εκκρεμεί η ευρεία παράκαμψη Πύργου.
Είναι προφανές ότι η μικρή περιμετρική του Πύργου, είναι ουσιαστικά ένα περιαστικός δρόμος, όπου έχουν αναπτυχτεί πολλές επιχειρήσεις.
Αποφύγατε να τοποθετηθείτε για αυτό το μεγάλο ζήτημα, καθώς και με την σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία.
Άλλωστε τι Ολυμπία οδός είναι αυτή, και γιατί εκχωρήσατε το brand της Ολυμπίας για ψευδεπίγραφο έργο.
Τις παραπάνω αιτιάσεις μας τις απευθύνουμε και στα υπόλοιπα μέλη του Περιφερειακού συμβουλίου, καθότι αρκετοί δεν είχαν ξεκάθαρες θέσεις, αλλά πολλές φορές κρυφτήκαν πίσω από μικροπολιτικά παιχνίδια.
Διευκρινίζουμε ότι η δική μας παρουσία θα είναι συνεχής.
Θα είμαστε αγκάθι σε κάθε υπεύθυνο για την εξέλιξη του έργου.
Προτιθέμεθα να συντονίσουμε ευρεία σύμπραξη των φορέων της Ηλείας και να απαιτήσουμε συνεχή εγρήγορση όλων των υπευθύνων.
Δεν μπορούμε να μεταφέρουμε στο λαό που αγωνιά, δημοπρασίες, ενστάσεις, αιτιολογήσεις ,τράπεζες , ελεγκτικά συνέδρια, συμβασιοποιήσεις προθεσμίες κτλπ.
Αυτά είναι έγνοια των υπευθύνων.
Ένα είναι το ερώτημα που επιδέχεται μια απάντηση. Πότε το έργο αρχίζει και πότε τελειώνει, ώστε να καθίσταται, πλήρες και λειτουργικό.
Ουσιαστική προϋπόθεση – καταληκτική ημερομηνία για συμβασιοποιηση ο Φεβρουάριος 2019.
Όλα στηρίζονται στο ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο μέσα σε ένα μήνα θα τα εγκρίνει, τη στιγμή που η πρώτη δημοπράτηση έγινε το 2016, 2,5 χρόνια πριν
Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι το Ψαθοπυργος – Ρίο οδηγήθηκε για 2,5 χρόνια στα δικαστήρια
Άρα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για την εναλλακτική.
Τέτοια είναι η αναβίωση της σύμβασης παραχώρησης που ψηφίστηκε το 2013
Η επέκταση της παραχώρησης έως το 2038 λύνει πολλά θέματα
Σύμφωνα με πληροφορίες δεν υπάρχουν αντιρρήσεις από την αρμόδια επίτροπο
Πάντα με τις ίδιες πήγες το Κάλο Νερό – Τσακωνα μπορεί να εκτελεστεί με επέκταση της σύμβασης ΜΟΡΕΑ
Το καλό είναι ότι υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι
Κύριοι,
Εφτά χρόνια από το 2011 εξακολουθούμε να είμαστε στο σημείο μηδέν
Ενώ οι άλλοι νομοί τις Περιφέρειας απολαμβάνουν σύγχρονα δίκτυα η Ηλεία είναι αποκλεισμένη οδικά, σιδηροδρομικά, αεροπορικά.
Συμπιέζεται δημογραφικά , υπόχρηματοδοτείται από τους Ευρωπαϊκούς πόρους, ενώ η επιχειρηματικότητα βομβαρδίζεται από προγράμματα που όπως είναι διατυπωμένα, δεν μπορεί να επωφεληθεί.
Είχαμε μια ελπίδα με το δρόμο που και αυτή εξαντλείται .
Μαζί όμως εξαντλούνται και οι προοπτικές του λιμένα Πατρών που στερείτε ενδοχώρας
Φοβούμεθα ότι και να γίνει σύμβαση τα προβλήματα δεν τελειώνουν.
Ο τρόπος εκτέλεσης δημιουργεί από μόνος του θέματα και όταν αυτά προκύψουν θα είναι αργά για όλους.