Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας προγραμματισμού ραντεβού με την κωδική ονομασία «myOEY.live.gov.gr» για την εξυπηρέτηση με τηλεδιάσκεψη από τα Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) των Αρχών Εξωτερικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών.

 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) – Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184) και ιδίως του κεφαλαίου ΣΤ’ και της παρ. 19 του άρθρου 107,

β) του ν. 4781/2021 «Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και ρύθμιση θεμάτων διεθνούς αναπτυξιακής συνεργασίας και ανθρωπιστικής βοήθειας» (Α’ 31),

γ) του ν. 4623/2019 «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα» (Α’ 134),

δ) του Κανονισμού (ΕΕ) 679/2016 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (L 119/1),

ε) του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137),

στ) του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),

ζ) του άρθρο 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),

η) του άρθρου 5 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131),

θ) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),

ι) του π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131),

ια) του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85).

2. Την υπ’ αρ. 118944/2019 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Β’ 3990).

3. Την υπ’ αρ. 29810/2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Διαδικασία αυθεντικοποίησης υπαλλήλων του δημοσίου τομέα σε ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες» (Β’ 4798).

4. Την υπό στοιχεία 4433/23.1.2025 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εξωτερικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εξωτερικών, Αναστάσιο Χατζηβασιλείου» (Β’ 151).

5. Την ανάγκη παροχής σε επιχειρήσεις και πολίτες της δυνατότητας εξ αποστάσεως διοικητικής πληροφόρησης και εξυπηρέτησής τους για συγκεκριμένες διαδικασίες από στελέχη των κατά τόπους Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων των Αρχών Εξωτερικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών.

6. Το γεγονός ότι με τις διατάξεις της παρούσας θεσπίζεται νέα διοικητική διαδικασία με επίσημο τίτλο «Εξυπηρέτηση με τηλεδιάσκεψη από τα Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων των Αρχών Εξωτερικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών».

7. Το γεγονός ότι από την έκδοση της απόφασης αυτής δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Δημιουργία πλατφόρμας εξυπηρέτησης με τηλεδιάσκεψη φυσικών προσώπων και εκπροσώπων νομικών προσώπων με στελέχη των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) των Αρχών Εξωτερικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών

1. Δημιουργείται ειδική σύγχρονη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης (videoconference) με την ονομασία «myOEY. live.gov.gr», η οποία, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), παρέχει σε φυσικά πρόσωπα και εκπροσώπους νομικών προσώπων (εφεξής: «συναλλασσόμενα πρόσωπα») τη δυνατότητα εξ αποστάσεως διοικητικής πληροφόρησης και εξυπηρέτησής τους για συγκεκριμένες διαδικασίες από στελέχη των κατά τόπους αρμόδιων Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) των Αρχών Εξωτερικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών.

2. Στην πλατφόρμα «myOEY.live.gov.gr», το συναλλασσόμενο πρόσωπο δύναται να αιτηθεί ραντεβού, επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από λίστα διαθεσιμότητας, προκειμένου να διεκπεραιώσει συγκεκριμένο αίτημά του.

3. Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα «myOEY.live. gov.gr», απαιτείται η χρήση κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet), ένας υπολογιστής/tablet ή ένα κινητό τηλέφωνο με ενεργοποιημένη την κάμερα και το μικρόφωνο, προκειμένου να υπάρχει οπτική και ακουστική επαφή μεταξύ του συναλλασσόμενου προσώπου και του αρμοδίου στελέχους του Γραφείου Ο.Ε.Υ.

Άρθρο 2

Προγραμματισμός ραντεβού για εξυπηρέτηση με τηλεδιάσκεψη στην πλατφόρμα «myOEY.live.gov.gr»

1. Το συναλλασσόμενο πρόσωπο εισέρχεται είτε απευθείας στην πλατφόρμα «myOEY.live.gov.gr», είτε μέσω σχετικού ηλεκτρονικού συνδέσμου αναρτημένου στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), κάνοντας χρήση των προσωπικών κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. (κωδικοί TAXISnet). Στη συνέχεια επιλέγει το Γραφείο Ο.Ε.Υ. από το οποίο επιθυμεί να εξυπηρετηθεί, τη θεματική κατηγορία παρεχόμενων υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 5, καθώς και την επιθυμητή ημερομηνία και ώρα της τηλεδιάσκεψης.

2. Το συναλλασσόμενο πρόσωπο καταχωρίζει υποχρεωτικά τα ακόλουθα στοιχεία.

α) Για το φυσικό πρόσωπο που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη:

αα) Ονοματεπώνυμο

αβ) ηλεκτρονική διεύθυνση (email)

αγ) ταχυδρομική διεύθυνση

αδ) τηλέφωνο επικοινωνίας

β) Για το νομικό πρόσωπο (επιχείρηση στην οποία αφορά το ραντεβού):

βα) Επωνυμία επιχείρησης

ββ) κλάδος δραστηριότητας

βγ) Περιφέρεια (εάν η χώρα επιλογής είναι «Ελλάδα»)

βδ) χώρα της έδρας της επιχείρησης

βε) εταιρική ιστοσελίδα (εφόσον υπάρχει)

3. Κάθε συναλλασσόμενο πρόσωπο δύναται να δημιουργήσει ραντεβού με τη διαδικασία του παρόντος για λογαριασμό τρίτου. Στην περίπτωση αυτή, οφείλει να καταχωρίσει τα στοιχεία του φυσικού προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη, καθώς και τα στοιχεία του νομικού προσώπου που αφορά το ραντεβού σε περίπτωση που αυτό γίνεται για λογαριασμό επιχείρησης. Για τη διενέργεια της τηλεδιάσκεψης προϋπόθεση είναι να εμφανισθεί το φυσικό πρόσωπο που εκπροσωπεί το νομικό πρόσωπο, για λογαριασμό του οποίου έχει δημιουργηθεί το ραντεβού.

4. Πριν από την υποβολή του αιτήματος για προγραμματισμό ραντεβού και προς τον σκοπό αξιολόγησης του αιτήματος, το συναλλασσόμενο πρόσωπο ενημερώνεται ότι η επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, αφενός από τους διαχειριστές της πλατφόρμας «myΟΕΥ.live.gov.gr» αφετέρου από το στέλεχος του Γραφείου Ο.Ε.Υ. που θα εξυπηρετήσει το αίτημα, είναι απαραίτητη, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και ιδίως σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (L 119/1), της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 22, και των άρθρων 26 και 29 του ν. 4624/2019 (Α’ 137).

5. Για την υποβολή του αιτήματος για προγραμματισμό ραντεβού το συναλλασσόμενο πρόσωπο δηλώνει υπεύθυνα ότι τα υποβληθέντα προσωπικά δεδομένα είναι αληθή και ακριβή και ότι έλαβε γνώση των όρων και πολιτικών προστασίας των προσωπικών δεδομένων του.

6. Μετά την καταχώριση του αιτήματος αποστέλλεται από την πλατφόρμα ηλεκτρονικό μήνυμα επιβεβαίωσης της κράτησης στην ηλεκτρονική ταχυδρομική διεύθυνση που δήλωσε το συναλλασσόμενο πρόσωπο κατά την υποπερ. αβ) της περ. α) της παρ. 2. Στο μήνυμα επιβεβαίωσης της κράτησης περιλαμβάνεται και ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή στην τηλεδιάσκεψη με αρμόδιο στέλεχος του Γραφείου Ο.Ε.Υ.

7. Το ραντεβού μπορεί να προγραμματισθεί εκ νέου, να ακυρωθεί, ή να καταχωρισθεί νέο για την παροχή νέας υπηρεσίας, ακολουθώντας τη διαδικασία του παρόντος.

8. Είκοσι τέσσερις (24) ώρες, καθώς και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού, αποστέλλεται από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στην ηλεκτρονική διεύθυνση της υποπερ. αβ) της περ. α) της παρ. 2. Το περιεχόμενο των μηνυμάτων είναι ενημερωτικό για το συναλλασσόμενο πρόσωπο και δύναται να περιέχει διαφορετική πληροφορία.

9. Στην αρχική σελίδα της πλατφόρμας διατίθεται εγχειρίδιο χρήσης προς διευκόλυνση των συναλλασσόμενων προσώπων……………………………………………………………………………………………………………

Περισσότερα στο συνημμένο ΦΕΚ

ΦΕΚ B’ 1135/11.03.2025

Προηγούμενο Ενημερωτική διαδικτυακή ημερίδα με θέμα: «Υποχρεώσεις τήρησης μέτρων πυροπροστασίας και πυρασφάλειας στις μικρές επιχειρήσεις» την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 και ώρα 18:00
28ης Οκτωβρίου & Πλ. Ηρώων,
Τ.Κ. 27100 ΠΥΡΓΟΣ

Ωράριο Λειτουργίας:

Δευτέρα – Παρασκευή:
8:00 πμ – 15:00 μμ

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε πρώτοι για όλα τα νέα μας